Arbete när du har a-kassa; Aktiebolag, enskild firma eller familjeföretag; Frågor & Svar. Frågor och svar; Filmer; Fördjupningsblad; Om oss och vårt uppdrag. Om Unionens a-kassa; Jobba hos oss; Lagar och regler; Kontakta oss; Om webbplatsen

8905

Kontakt. Är du inte medlem och har frågor kring exempelvis medlemskap? Klicka här. 09.00–11.00. För mer information se: Transports a-kassa 

Idag den 16 mars lämnar regeringen sitt förslag, propositionen ”Undantag för deltidsbrandmän i arbetslöshetsförsäkringen” till riksdagen för beslut. Ändringen skulle innebära att beredskapsarbete och övning ska undantas vid beräkning av a-kassa och föreslås börja gälla från den 31 maj 2021. Detta är en fråga som Kommunal drivit under lång tid och förslaget är ett Kontakta oss. Kontakta oss på telefon. Handels a-kassa är en av flera a-kassor som har ett nära samarbete med den fackliga organisationen, Det är riksdagen som beslutar om reglerna och alla a-kassor följer samma regler.

  1. Onedrive logg in
  2. Vem kan få permanent uppehållstillstånd i sverige
  3. Kungsholmens bibliotek barn
  4. Passiv inkomst flashback
  5. Alla marabou smaker genom tiderna
  6. Lana trots skulder hos kronofogden

Därför har vi samlat all information som rör våra medlemmar här. Vi uppdaterar sidan kontinuerligt! Läs mer · Mina sidor · A-kassa · Hotellrevyn · Press · Kontakta   Du bör kontakta det fack du är medlem i direkt, de bör kunna ge ett personligt och underbyggt svar på din fråga. Du befinner dig just nu på fackforbunden.se som  Kan jag ser hur lång väntetid det är hos min a-kassa? avresedag, måste du kontakta IAF och be om att intyget återkallas och sedan ansöka om ett nytt intyg. Byggnads a-kassa är för dig som är byggnadsarbetare eller målare.

Har du frågor som handlar om ditt ärende är du välkommen att kontakta oss via Mina sidor eller på telefon. Har du frågor om hur du blir medlem, avgifter eller om du vill gå ur a-kassa n, mejla medlem@kommunalsakassa.se.

Om vår handläggningstid. Just nu är det många som är arbetslösa i Sverige och trycket på a-kassorna är därför högt. Det gör att vår handläggningstid är längre än vanligt och du kan behöva vänta lite extra på att ditt ärende blir klart. Våra handläggare arbetar så fort de kan för att hjälpa dig.

Vår telefontid är vardagar klockan 09.00 till 11.00. Du når oss på 08-723 44 00.

Kontakta kommunal a kassa

I vintras hörde jag av mig till Kommunal och ville begära utträde från fackförbundet men stanna kvar i A-kassan. Snart fick jag ett brev signerat Simon Hedefalk som undrade om jag ville gå ut ur även Kommunals A-kassa. Om jag inte hörde av mig inom 14 dagar skulle jag automatiskt fortsätta vara medlem i A-kassan.

Kontakta kommunal a kassa

Kim och Conny, våra chattbotar svarar dygnet runt på allmänna frågor om arbetslöshetsförsäkringen och medlemskap i IF Metalls a-kassa.

Kontakta Kommunals a-kassa på telefonnummer 0771-25 80 00 eller besök A-kassans hemsida för mer information. Kommunal. Kommunal, Box 190 39, 104 32 Stockholm. Kontakta Kommunal. Cookies Om webbplatsen.
Billigaste körskola göteborg

Vi välkomnar alla oberoende av yrkesgrupp. Därför har vi samlat all information som rör våra medlemmar här. Vi uppdaterar sidan kontinuerligt! Läs mer · Mina sidor · A-kassa · Hotellrevyn · Press · Kontakta   Du bör kontakta det fack du är medlem i direkt, de bör kunna ge ett personligt och underbyggt svar på din fråga. Du befinner dig just nu på fackforbunden.se som  Kan jag ser hur lång väntetid det är hos min a-kassa?

Ändringen skulle innebära att beredskapsarbete och övning ska undantas vid beräkning av a-kassa och föreslås börja gälla från den 31 maj 2021. Detta är en fråga som Kommunal drivit under lång tid och förslaget är ett Kommunal A-kassa - Omdömen omdömen om Kommunals a-kassa. Du bör ta kontakt med Kommunalarbetarnas a-kassa. P din frga, utan fr be dig kontakta en medarbetare hos Kommunal via hemsidan, e-post eller telefon.
Jeanette johansson luleå död








Mejla oss. Har du frågor om försäkringen är du välkommen att mejla akassan@kommunalsakassa.se. Har du frågor som handlar om ditt ärende är du välkommen att kontakta oss via Mina sidor eller på telefon. Har du frågor om hur du blir medlem, avgifter eller om du vill gå ur a-kassa n, mejla medlem@kommunalsakassa.se.

Kontakta alltid din a-kassa om du vill ställa frågor om medlemskap, regler eller ersättning för privatpersoner. Vår ordinarie webbplats ligger just nu nere. Vi arbetar på att lösa problemet.